Codziennik Rozgrywki – 13.01.2016

Nie wiem jak dla Was, ale mi strasznie szybko przelatują dni i z pewnym zaskoczeniem odkryłem, że już środa. A w Codzienniku trochę oglądania i trochę newsików.

PRZYCZEPY
  • Pojawił się kolejny zwiastun do Tom Clancy’s The Division, pokazujący spore fragmenty rozgrywki.

  • Not a Hero czyli szybki pixelowy shooter 2D, zapowiadający się wyjątkowo smacznie (i na pierwszy rzut oka mocno przypominający BroFroce) dostał zwiastun i datę premiery. W grę na PlayStation 4 zagramy już 2 lutego (gra dostępna jest na PC od maja 2015)

  • Również 2 lutego na PlayStation 4 i PlayStation Vita pojawi się Crypt of NecroDancer, w którym zakochałem się po PC-towej premierze. Sprawdzcie zwiastun.

  • Homefront: The Revolution dostał fabularny zwiastun i datę premiery. Gra pojawi się 4 maja 2016 roku.

DATY PREMIER
  • Gone Home na Xboksie One i PlayStation 4 w Europie zostanie delikatnie (miejmy nadzieję) opóźniony ze względu na nieprzewidziane problemy z certyfikacją i kwalifikacją wiekową.

  • Na wiosnę zagramy w Psychonauts na PlayStation 4. W wersje z PlayStation 2. Ekhm.
  • Zawsze chcieliście zagrać w Harvest Moona, ale nigdy nie mieliście na czym? Wygląda na to, że startujący na Steamie 26 stycznia World’s Dawn dostarczy podobnej zabawy.
GOOD NEWS EVERYONE
  • Wystartowała usługa Origin Access czyli dostęp do określonego katalogu gier EA na PC za opłacanie abonamentu w wysokości odpowiednika 5$. Usługa na razie jest dostępna w Stanach Zjednoczonych, Anglii, Kanadzie i Niemczech ale zapewne prędzej czy później trafi również do Polski. Dostępny na Xboksie One EA Access został bardzo dobrze przyjęty, więc zapewno to samo spotka Origin Access.
  • Zespół studia CD Projekt RED otrzymał od czasopisma Polityka doroczną specjalną nagrodę tytułu Kreatora Kultury. “Za twórcze wykorzystanie bohatera prozy Andrzeja Sapkowskiego i stworzenie z ‘Wiedźmina’ wielkiej marki w świecie gier wideo. Za pokazanie, że polskie studio może być potęgą w tej dynamicznie rozwijającej się dziedzinie. A wreszcie za potężny wpływ na rozwój całej nowej branży kulturalnej w Polsce.”
NIE PRZEGAP
  • Nikomu nie znane studio Mountains Game postawiło stworzyć grę opartą o powieść H.P. Lovecrafta “W Górach Szaleństwa”. Wypuścili krótki filmik pokazujący fragmenty gameplayu z bety gry. Wygląda dość ładnie, ale projekt może być zbyt ambitny. Tak czy siak, warto o tytule pamiętać.

  • Kolejny dzień, kolejny wywiad dotyczący Firewatch.