Rozgrywka #182 – Prez zmienia zdanie

Do obrony ziemskiego wymiaru stanęli najlepsi wojownicy, ale sytuacja wydawała się beznadziejna, bo siłom Shao Khana pomagały potwory Lovecrafta. Nie było czasu na rozbudowane opisy. Jedni chwalili, inni niekoniecznie, ale niespodziewanie pojawił się gość z innego wymiaru, który pomógł dzielnym wojownikom. Po wszystkim widać było tylko gdzieniegdzie szwędające się zombiaki, jakiś przewrócony motocykl i budujące się w tle miasto.

GRY:

POBIERZ

Jesteśmy na Spotify!

Profil facebookowy: Bądź na bieżąco!

Grupa facebookowa: Komentuj, hejtuj, śmiej się z nami

Chcecie napisać do nas maila? To piszcie tu: rozgrywkatv@gmail.com!

iTunes: Masz „ejpla”? Znajdziesz nas tutaj

Muzyka w tle na podstawie Creative Commons License pochodzi https://www.bensound.com/. Albo z omawianych gier.

Adek zrobił okładkę. Ładna?

Swoją drogą to Razer nie wiedział, że Adek robi, więc też zrobił. O taką:

 

Gry do recenzji otrzymaliśmy od PlayStation Polska, Xbox Polska, Cenega i 10tons. 

  • Sasilton Mihawk

    Po tytułach zapowiada się solidny odcinek.

  • marcinmen11

    Z tym Vsynkiem to jest tak że zmniejsza wydajność bo zmusza pc do czekania określony czas by nie było ciętych klatek, zazwyczaj 30 lub 60. A jak byście chcieli więcej się dowiedzieć to tutaj jest link do TVGRY gdzie mówią o tym.

    https://www.youtube.com/watch?v=UiXFwSmzdRE

    • Prez

      Super, dziękujemy za link!

      • marcinmen11

        Z chęcią tłumaczę.

  • Konsolite

    Tak odnośnie MK11.

    Co do Krypty to nie licząc skrzyń ShaoKhan`a – które otwiera się odpowiednią ilością serc, zawartość wszystkich pozostałych skrzyń jest generowana losowo. Wbrew temu co było powiedziane to nie da się wszystkiego odblokować, otwierając wszystkie skrzynie w krypcie, nadal nie będziemy mieć wszystkiego. Ilość rzeczy do odblokowania jest o wiele większa niż ilość skrzyń, dlatego m.in. są opcję cofania czasu (skrzynie odnawiają się) oraz “jednoręki bandyta” gdzie losowo wygrywamy przedmioty w zależności od tego ile monet zapłacimy. Część rzeczy jak kilka kluczy, należy zdobyć w innych trybach (głównie wierze czasu), co jest lekkim absurdem, podobnie jak choćby talizmany do ostatniej “zagadki” – jeden trzeba stworzyć w kuźni, drugi natomiast to grind – trzeba zrobić 50 Fatality/Brutality na konkretnej postaci, a ściana z głowami to 50 Fatality/Brutaliy na każdym z zawodników – dosłownie koreański grind…
    Dodatkowo jest wirtualna waluta do kupienia za prawdziwe pieniądze, którą możemy przeznaczyć na zakup przedmiotów w sklepiku, które losowo się pojawiają – od skórek i gadżetów dla postaci po brutality i inne rzeczy…
    Więc Krypta była świetnym konceptem, który postanowiono udziwnić na siłę, przez co jest męcząca. Już lepiej by było gdyby zamiast X wersji kolorystycznych tych samych kostiumów było ich kilka, ale innych i dali “farbki” , tak samo jak wszystkie “ozdoby”, których jest masa, ale większość z nich niewiele się różni od siebie lub zupełnie nie pasuje.

    Co do Walki to system się zmienił mocno, smutne że nikt nie wspomniał o tym że wykastrowano strategię generowania paska do EX/xRay, która sprawiała że nie trzeba było używać XRay, tylko można było korzystać z paska by wzmocnić/rozbudować pewne ataki – teraz mamy dwa paski, które same się regenerują . Tempo jest wolniejsze, gdyż inaczej połowa nowych mechanik by się nie sprawdziła.

    Argument że jest masa gadek itp, ale z 2 strony jest zbyt wiele postaci kłóci się z tym czy mogli by zrobić więcej animacji/Fatality – powiem więcej, wystarczyło by nawet dodać nowe/inne ujęcia kamery, ale NR ma ogólny problem z słuchaniem swoich fanów, zawsze robią po swojemu, nawet jeśli ludzie narzekają na zbyt długie animacje czy inne elementy.
    Plus do wszystkich “exreji” i “fatali” wystarczyło by dodać opcję z Ai battle – czyli przyspieszenie x2/x4.

    Ogólnie jest masa rzeczy do odblokowania, jednak 90% tego to nic wartego uwagi (ikonki, kolorki itp dla postaci) a pozostałe 10% to concepty, fatale, brutale i kilka innych miłych rzeczy dla fanów. Fajnie że gadając o bijatyce, “specialista” mało co powiedział o systemie i samej grze 😉

    Można MK11 bronić będzie za kilka(naście) miesięcy, a konkretnie gdy ukaże się Komplete Edidtion – czyli wszystko w jednym pakiecie, wzorem poprzednich gier NR.

    ps. ta walka z SF to była popisowa akcja Daigo 😉

  • Konsolite

    Odnośnie DMC5.
    Z całym szacunkiem Grzesiu, ale Ty chyba nie rozumiesz klimatu DevilMayCry – ta seria, od początku była absurdalna i na tym to polega jej urok, od pierwszej części a szczególnie od trzeciej gdzie podkręcili absurd do 11tu 😉
    Dante odstawiający akcje o których mówisz to właśnie to za co ludzie lubią tą postać, te absurdalne bronie to także to co ludzie właśnie ludzie lubią –
    DMC było eksperymentem, nieudanym i lepiej by było gdyby nie łączyli tego z DevilMayCry, to była by w miarę dobra gra, ale marny Devil.
    W DMC5 ranga jest określa po przez różnorodność/styl ataków, w DMC ranga była określana przez to jakie obrażenia się zadawało w danym czasie – dlatego tam szło ci lepiej.

    • Prez

      Zgadza się, ale powiedziałem na odcinku, że to nie są po prostu moje klimaty. Dzięki za wyjaśnienie jak działają punktacje, to by się mogło zgadzać.

  • Konsolite

    Odnośnie MK11.

    Co do Krypty to nie licząc skrzyń ShaoKhan`a – które otwiera się odpowiednią ilością serc, zawartość wszystkich pozostałych skrzyń jest generowana losowo. Wbrew temu co było powiedziane to nie da się wszystkiego odblokować, otwierając wszystkie skrzynie w krypcie, nadal nie będziemy mieć wszystkiego. Ilość rzeczy do odblokowania jest o wiele większa niż ilość skrzyń, dlatego są opcje cofania czasu (skrzynie odnawiają się) oraz “jednoręki bandyta” gdzie losowo wygrywamy przedmioty w zależności od tego ile monet zapłacimy. Część rzeczy jak kilka kluczy, należy zdobyć w innych trybach (głównie wierze czasu), co jest lekkim absurdem, podobnie jak choćby talizmany do ostatniej “zagadki” – jeden trzeba stworzyć w kuźni, drugi natomiast to grind – trzeba zrobić 50 Fatality/Brutality na konkretnej postaci, a ściana z głowami to 50 Fatality/Brutaliy na każdym z zawodników – dosłownie koreański grind…
    Dodatkowo jest wirtualna waluta do kupienia za prawdziwe pieniądze, którą możemy przeznaczyć na zakup przedmiotów w sklepiku, które losowo się pojawiają – od skórek i gadżetów dla postaci po brutality i inne rzeczy…
    Więc Krypta była świetnym konceptem, który postanowiono udziwnić na siłę, przez co jest męcząca. Już lepiej by było gdyby zamiast X wersji kolorystycznych tych samych kostiumów było ich kilka, ale innych i dali “farbki” , tak samo jak wszystkie “ozdoby”, których jest masa, ale większość z nich niewiele się różni od siebie lub zupełnie nie pasuje.

    Co do Walki to system się zmienił mocno, smutne że nikt nie wspomniał o tym że wykastrowano strategię generowania paska do EX/xRay, która sprawiała że nie trzeba było używać XRay, tylko można było korzystać z paska by wzmocnić/rozbudować pewne ataki – teraz mamy dwa paski, które same się regenerują . Tempo jest wolniejsze, gdyż inaczej połowa nowych mechanik by się nie sprawdziła.

    Argument że jest masa gadek itp, ale z 2 strony jest zbyt wiele postaci kłóci się z tym czy mogli by zrobić więcej animacji/Fatality – powiem więcej, wystarczyło by nawet dodać nowe/inne ujęcia kamery, ale NR ma ogólny problem z słuchaniem swoich fanów, zawsze robią po swojemu, nawet jeśli ludzie narzekają na zbyt długie animacje czy inne elementy.
    Plus do wszystkich “exreji” i “fatali” wystarczyło by dodać opcję z Ai battle – czyli przyspieszenie x2/x4.

    Ogólnie jest masa rzeczy do odblokowania, jednak 90% tego to nic wartego uwagi (ikonki, kolorki itp dla postaci) a pozostałe 10% to concepty, fatale, brutale i kilka innych miłych rzeczy dla fanów. Fajnie że gadając o bijatyce, “specjalista” mało co powiedział o systemie i samej grze 😉

    Można MK11 bronić będzie za kilka(naście) miesięcy, a konkretnie gdy ukaże się Komplete Edidtion – czyli wszystko w jednym pakiecie, wzorem poprzednich gier NR.

    ps. ta walka z SF to była popisowa akcja Daigo 😉

  • Marcin Fx

    Co do crunchu to rozwiązanie już nadciąga i niestety nie
    będzie wesołe dla osób pracujących w branży i nazywa się AI. I dzieje się to
    już teraz a nie w jakiś filmach sf. Wystarczy się rozejrzeć w temacie, że ta
    działka jest obecnie najbardziej rozwijaną gałęzią tej branży. I nie chodzi
    oczywiście o AI w grach tylko zastępujące proces tworzenia gier. Automatyczne
    tworzenie postaci, przedmiotów, assetów, map itp. I znowu, to nie będzie wyglądało
    jak robione taśmowo tylko nie do odróżnienia czy to robił człowiek ze swoją
    inwencją i wyobraźnią czy automat. To kwestia algorytmów. Za 5 – 10 lat większość
    straci robotę. Smutne.

    ps. włączony vsync obniża pobór mocy gpu, oczywiście w sytuacji gdy gpu bez niego generuje więcej klatek.

    • plebann

      Tak, nadciąga, oby jak najszybciej i jak najsprawniej.
      Jeżeli myślisz, że to komuś “chleb” odbierze to… to się mylisz i masz rację jednocześnie.
      Problem będą mieli ci, którzy robią głównie ctrl-c->v z projektu na projekt, klepiąc boilerplejty i małpi kod. Całej reszcie ulży, bo dokładnie tego robić już nie będą musieli, skupią się na bardziej wzniosłych obszarach, jakieś bardziej wyszukane logiki biznesowe (tutaj AI jeszcze długo nic nie da) czy też właśnie pisanie AI w grach, albo bardziej skomplikowane zależności środowiskowe.

  • 7/10 to nie jest średniak!!! Grzesiu, walcz z tym nazewnictwem w podcaście.

    • cooldan

      😀

    • Prez

      Staram się jak mogę.

    • Razer

      Syzyfowa praca 😛

  • Miszelek

    Shakedown Hawaii, nie Showdown 😉

  • jacobs nescafe

    [Pozdrowienia] Pozdrawiam całą ekipe Rozgrywki.
    ps. Cooldan, w Podcastcie ZVZ odcinek 132 47:10 użyto “żyjemy w ciekawych czasach”, ścigaj ich!

    • Niby dlaczego? Nie wolno powiedzieć, że żyjemy w ciekawych czasach? o.O

      • Adrian Kornaś

        Niestety, hasło należy do Rozgrywki i Cooldana, więc nie można go ot tak sobie używać gdzie się chce.

  • plebann

    Trochę tak z tym kranczem to nie kumam czaczy.
    Znaczy tak – wiem, że jako branża (IT) jesteśmy “specyficzni”, mamy takie właśnie warunki pracy i okoliczności (przykładowo – trzeba się całe życie uczyć, żeby być na powierzchni).
    Ale ludzie, litości.
    Jedyne przykłady kranczu, jaki uskuteczniałem, było z mojej nieprzymuszonej woli. bo albo a) miałem poczucie “misji” albo b) czułem, że “zwaliłem” i muszę ogarnąć/poprawić.
    Nikt mnie nigdy siłą do niczego nie zmusił i nie zmusi, fafankulo! Nie podoba się? To “dowidzenia”, dzisiaj tutaj jutro tam.
    Poważnie, z całym szacunkiem dla ludzi pracujących czasami bez porównania ciężej w innych branżach – w IT problemu ze znalezieniem pracy nie ma (dla ludzi spełniających oczywiście pewne kryteria wymagań).
    Więc jak ktoś chce, żeby jego pracownicy kranczowali i ich do tego zmusza to widocznie lubi większość tematów ogarniać samymi juniorami. Jeżeli tak to “przykro mi”.

    Chyba, że rynek w USA jest tak powalony, że ciężko tam o pracę. Ale jakoś trudno mi w to uwierzyć, jak da się znaleźć oferty pracy zdalnej z pensją równą liczbowo do tej w u nas tylko w $ a nie PLN.

    • Prez

      Zgadzam się z Tobą, nie wierzę, że ci ludzie pracują pod batem, ale z drugiej strony coraz częściej się o tym crunchu słyszy. Czy to afera rozdmuchiwana przez media? Możliwe. Co nie zmienia faktu, że problem na pewno istnieje w niektórych miejscach. Naotmiast tak – to nie jest sytuacja nie do rozwiązania, a wielu branżach pracuje się często znacznie ciężej.

      • plebann

        No że pracują ciężej to wątpliwości nie ulega, jak wcześniej pisałem – jako branża mamy względnie lekkie “życie”.
        Boję się tylko takich pomysłów jak ten Adka ze “związkami zawodowymi” czy innymi prawnymi podejściami do tego.

  • Karol ‘Roger’ Falewicz

    [Pozdrowienia]
    Pozdro dla twórców Rozgrywki za świetne materiały. W szczególności dla Cooldana i Adka, którzy tworząc Rozgryszamkę popchnęli mnie w kierunku zmiany nawyków żywieniowych. Tydzień wcześniej zakupiłem karnet na siłownię. Od momentu publikacji odcinka ważę już 17 kilogramów mniej i po raz pierwszy od jakiś pięciu lat ważę (lekko) poniżej 100 kilogramów. Dzięki za motywację i mam nadzieję, że trzeci odcinek macie w planach!

    Niepozdrowienia dla wszystkich typiar, które na owej siłowni w okolicach stycznia wytykały mnie i moją żonę palcami śmiejąc się “Patrz! Postanowienia noworoczne hehe”. Obyście dostały osteoporozy.

    Pozdrowienia także dla ex grubasów oraz ludzi z aspiracjami na zrzucenie wagi.

    • cooldan

      Najs! Gratulacje! Trzymaj tak dalej! Odcinek w planach mamy, gorzej z czasem 🙂

  • wazap87

    Mistrzowski montaż wstępu do podcastu, dzięki któremu od razu, gdy zaczyna się słuchać Rozgrywki ma się banan na twarzy 🙂 Wielkie dzięki za tą pozytywną dawkę energii.

  • Jędrzej Mąkosa

    [Pozdrowienia]
    Pozdrawiam
    PS
    Ktoś jeszcze pisze teksty na stronę, czy zajechaliście Hadera samymi gniotami z promek i odmawia współpracy? 😉

    • Prez

      Hader nie ma na razie czasu na pisanie, ale teksty od niego i innych autorów na pewno będą się nadal pojawiać 🙂

      • Jędrzej Mąkosa

        Czuję się doszanowany za tak szybką odpowiedź. BTW nie zaprzeczyłeś, że dajecie mu gnioty z promek ;D

        • Prez

          Nie tylko gnioty! Często recenzuje gry, które bierzemy specjalnie na jego prośbę!

  • mati ad

    Jeśli chodzi o serie Anno to suma cyfr w tytule musi zawsze równać się 9 więc Anno 1799 nigdy nie powstanie. Całkiem ładny monolog na temat Anno 1800. Jak zwykle odcinek w punkt czasowo zmieścił się idealnie w moja trasę na budowę problem pojawi się jak będę jeździł na inną budowę wtedy odcinki nie będą tak pasować do długości mojej trasy

  • Silent Berserker

    Dziękujemy za skorzystanie z Promocji Monster Energy !

    KJMCP-DTD2D-26TW3-6H9GP-9FD2Z
    FF2RP-WXYPG-G677V-4P6Q9-XPJYZ

    Oto Twoje kody uprawniające w sumie do 4-tygodniowego bezpłatnego korzystania z platformy Xbox One.
    1 kod = 2 tygodnie bezpłatnego korzystania z platformy Xbox One.
    UWAGA: kody należy aktywować najpóźniej 31.07.2019.

    Smacznego !

    • Silent Berserker

      No to jeszcze raz.

      VDH4W-MV6DT-47QV3-P9W3R-4CV2Z
      WGTVK-29DT3-FQPW6-M3K4J-6CH9Z

      UWAGA: kody należy aktywować najpóźniej 31.07.2019.

      • Evil Monkey

        Dużo tego pijesz 😁

        • Silent Berserker

          Troche ja, troche ziomek, generalnie zawsze sie uzbiera 😁

      • Karol ‘Roger’ Falewicz

        Razem z bratem dziękuję za powyższe dwa kody!

        Uszanowanko!

        • Silent Berserker

          Na zdrowie !

  • Evil Monkey

    Cooldan a może jakieś top 10 (albo chociaż top 5 części anno) gier o “budowaniu domków”?

    • cooldan

      Na ten moment są dwie gry najbardziej warte uwagi – Anno 1800 i Cities: Skylines (jeśli ktoś chce budować miasto 🙂 )

  • marcinmen11
  • Kamil “MacKill” Majkowski

    Na początku chciałbym przywitać wszystkich, gdyż jest to mój pierwszy post na “Rozgrywce”. (Tutaj miał być opis jak to zacząłem Was słuchać i jak to umilacie mi podróże do Stolycy itp. ale stwierdziłem, że nie będę nikogo zanudzał więc do rzeczy).
    Tak słucham o tym Anno i mam duże skojarzenia z Zeusem / Faraonem i nie do końca rozumiem czemu zewsząd aż takie zachwyty nad tą grą? Przecież podobne mechaniki były już sto lat temu. Zastanawia mnie to. Są dwa wyjaśnienia albo ten rodzaj gier niewiele się zmienił od czasów kiedy w nie ostatnio grałem albo omija mnie coś zaje****go. Prosiłbym o odpowiedź.
    Pozdrawiam wszystkich słuchaczy jak i całą redakcję Rozgrywki.

    • cooldan

      Ogólnie rzecz biorąc to ten gatunek nie zmienił się jakoś bardzo. Zachwyty są nad nowym Anno bo jest to świetna gra w tym gatunku. Plus w bardzo przyjemny sposób rozwija mechaniki znane w serii od lat. 🙂

  • Ella

    Ja Marta chciałam Pozdrowić i podziękować Wam,wszystkim chłopakom którzy już od roku spotykają się równo co dwa tygodnie, by nam dwa razy w miesiącu dostarczyć giereczkową rozgrywkę. I mam pytanie, jakie macie sposoby by temat gier nie wychodził wam bokiem? To ciągłe śledzenie i granie w nowości. Niektórzy już to robią z 5 lat inni całe życie. Macie jakąś odskocznię? Alkohol,panienki i narkotyki? Jak nie dajecie się zwariować tym monotematem gier?

  • serber

    [Pozdrowienia] Pozdrawiam najlepszy team do PUBG, Insurgency i Wildlandsow czyli: Plushowego, Ranaxa i Hadera, dzieki ktorym kazda porazka smakuje jak zwyciestwo! p.s. GKNZAP rzadzi ;P

  • Paweł Doniec

    [Pozdrowienia] Tak tego dawno nie robiłem że prawie zapomniałem, ale do rzeczy, chciałbym pozdrowić mojego kumpla z pracy Domina, fana God of Wara, czas chyba poznać ostatnią historię oraz zapewnić że wolne 23 jest bardzo wskazane, bo przecież nie wolno się przemęczać. I oczywiście chciałbym też pozdrowić wasza zgraną ekipę prowadzących, czekam na odcinek 200 😀

  • Adrian Kornaś

    Koniec pozdrowien, odczytane juz 🙂

  • serber

    Zachecony przez Grzecha zaczalem czytac WWZ i faktycznie bardzo fajna ksiazka… to taki zbior reportarzy. Fabuly praktycznie nie ma…przynajmniej na razie.

    • Prez

      Tak, to jest zbiór reportaży, relacja z apokalipsy. Cieszę się, że sięgnąłeś po tę książkę!

    • Evil Monkey

      Widzę, że Prez rozwija społeczność słuchaczy. Ja też się zaczytuję pomimo, że zombie to tak średnio moje klimaty.