Rozgrywka #138 – Zemsta Stalina

Związek Radziecki, rok 1980. Właśnie trwają testy prototypowego śmigłowca, który przechyli szalę zwycięstwa na naszą stronę. Nikt nie jest niewinny w wojnie z fanbojstwem. Kapitan Deusz gładzi wąsa. Jest wyraźnie zadowolony. Drugi pilot, Adrian Trollnaś, doskonale poradził sobie z wykonaniem zadania – maszyna nie tylko uniosła się w powietrze, ale również nie runęła z hukiem. Lot jest stabilny, cel widać już na horyzoncie, mimo tumanów kurzu, które wzbija przejeżdżające w dole auto rajdowe. To Prez Perez, szalony kierowca, który pędzi w wyznaczone miejsce, gdzie w tajemnicy przekazać ma dokumenty dotyczące gier bez daty premiery, którymi wszyscy się jarają. Na miejscu czekają na niego Kenny Lodżins i ten typ, co składa wejściówki. Nikt nie wie, że pod przykrywką nocy zamieniają się oni w Cooldana i Razer Sana, wielkich miszczów, którzy unikają niepotrzebnych walek.

RELACJE:
  • Digital Dragons 2017
  • Pixel Heaven 2017
  • E3 2017
GRY:
  • DiRT 4
  • NBA Playgrounds
  • Persona V
  • Injustice 2
  • Tekken 7
  • Tokyo 42
  • Everspace
  • Air Missions: HIND
  • RIME
  • Mirage: Arcane Warfare
  • Black Desert Online

POBIERZ

Profil facebookowy: Bądź na bieżąco!

Grupa facebookowa: Komentuj, hejtuj, śmiej się z nami

Chcecie napisać nam maila? To piszcie tu rozgrywkatv@gmail.com!

iTunes: Masz „ejpla”? Znajdziesz nas tutaj

  • Paweł Rosiński

    Czy waszym zdaniem warto kupić Xbox X ? Tak w temacie zemsty
    Stalina 🙂

    • Adrian Kornaś

      Odpowiedź jest w podcaście! 😀
      Jeżeli jesteś bogaty i nie masz co robić z pieniędzmi to tak. Jako zabawkę.
      Jeżeli liczysz każdy pieniądz, żeby mieć na gry, to nie warto, bo nie jest game changerem.
      Jeżeli to miałby być Twoja pierwsza konsola ms w tej generacji, to raczej warto, chyba, że bardzo chcesz oszczędzić to kupując slimke za wiele nie stracisz.

    • Razer

      Tylko jeśli nie liczysz się z pieniędzmi i koniecznie musisz mieć te zakichane 4k. „Zwykła” Ska jest 3x tańsza, a gdy kiedyś przyjdzie czas na zmianę („bo gierki będą przycinać”) to i X będzie już tańszy.

      • plebann

        A czy w grach, które mają problemy (powiedzmy Fallout 4) uruchomienie gry na PS4 Pro dodaje coś do stabilności FR? Dodaje.
        No to oznacza wprost, że zmiana X0 na X0X też będzie miała sens, bo tam różnice w grach „mających problemy” będą bardziej zauważalne.
        A że jak głosi fama – na X0 wszystko bieda to i różnica będzie bardziej wyraźna niż w niebieskim obozie.
        Czy się mylę?

    • Paweł Rosiński

      Dzięki za odpowiedź. Czyli riposta jeden do jednego Microsoftu na Playstation 4 PRO. Prawdę mówiąc 4k nie ma dla mnie większego znaczenia (1080p wystarczy) – gdyby tylko fpsy przynajmniej 60 utrzymali dla każdej gry (nie marząc już większej ilości). PS. Podcastu właśnie słucham 🙂

  • Silent Berserker

    Zeby poczuć gre „ANTHEM” ten gameplay trzeba obejrzec w 4k z dobrym kinem domowym, zrywa beret i goli głowę, ogladam z 10-ty raz i nie moge sie ogarnac, zapowiada sie kawałek mega dobrego kodu.

    • Sasilton Mihawk

      #watchdogs2013

  • Sasilton Mihawk

    Są spoilery z Persony 5? Właśnie gram i nie chce na coś trafić.

    • Prez

      W zasadzie to nie ma.

    • Adrian Kornaś

      nie ma żadnych spoilerów, fabularne pierwsze 30 min omówiłem tylko 🙂

      • Sasilton Mihawk

        To fajnie. Bedę sobie słuchał przy grindzie 🙂

        • Adrian Kornaś

          grasz na jakims wyzszym poziomie trudnosci? Bo ja celowo wziąłem easy zeby nie musieć grindować

          • Sasilton Mihawk

            Gram na normalu, a grinduje bo lubię odblokować Personę z fajnymi parametrami. Jak patrze jakie poziomy mają ludzie, to mam 3-4 wyżej, więc nie jakoś dużo. Generalnie gra jest wyraźnie łatwiejsza od Persony 4 z Ps2.

  • serber

    [Pozdrowienia]
    Pozdrawiam Preza zeby mu przykro nie bylo i zeby nie czul sie pominiety. Choc wypial sie na nas we wtorek i zamiast grac RO2/RS to poszedl jakis gupi podcast nagrywac. 😉 ps GKNZAP is love, GKNZAP is life.
    Slawek

  • Marcin Fx

    natywne 4k i 60 fps taaa chyba na Tytanie w sli. Na xboxie to skalowane 4k i 30 klatencji jak na pro co widać już po grach z e3. Crapdown – 30 klatek, AC Origin – skalowane 4k i tak dalej… Jak zwykle bajki, bajeczki…

    • Prez

      Wyczuwam PCMR.

      • Marcin Fx

        Żaden PCMR. Na pc nie grałem jakieś 10 lat. Konsola mocna, super. Pewnie sam kupię choć nie wiem po co. Pewnie dla samego faktu. Jak na razie to jedynie Forza ma te 4k i 60 klatek, ale to raczej nie wyczyn w prostej jak drut grze. Reszta gier jak właśnie np: Origin – dynamiczne 4k – 30 klatek, Ethem – skalowane 4k (chyba mocno skalowane) i 30 klatek. I tak dalej. To chyba więc oczywiste, że 4k i 60 klatek w nowych grach zarezerwowane jest dla ultra mocnych pc. I jako gracz konsolowy nie mam z tym żadnego problemu.

        • Prez

          Shadow of War ma też być w 4k, ale czy w 60 FPS, tego już nie wiem.

  • Marcin Fx

    Poza tym Sony oficjalnie potwierdziło, że sprzedaż pro aktualnie to jedna konsola na pięć. Więc o czym wy mówicie? Kto się rzucił? Kiedy? Ludzie olewają pro i oleją x, zwłaszcza przy takiej cenie i bez gier. Wystarczy wejść na gafa i zobaczyć ten „entuzjazm”.

    • cooldan

      1 na 5. Czyli skoro łączna podana sprzedaż to 60 milionów, to Pro sprzedali 12mln. W trochę ponad pół roku. To jest zajebista sprzedaż której samo Sony nie zakładało.

      • Prez

        Otóż to.

      • Rudy_Rydz

        Jakoś nie chce mi się wierzyć, że Pro sprzedało się 12mln. Raczej mają na myśli, że od czasu wprowadzenia Pro na rynek taka tendencja (1 do 5) się utrzymuje (a nie że jest to statystyka dotycząca wszystkich konsol) co w sumie jest dosyć rozczarowujące.

        • Marcin Fx

          no dokładnie 1 na 5 od premiery to ile się sprzedało? Góra 2 bańki, a ci o 12. To raczej przeciętny wynik. Wręcz słaby jak na sporo lepszy sprzęt.

        • cooldan

          Zerknij na moją odpowiedź wyżej 🙂

          • Marcin Fx

            This interesting data point was plucked from an interview between Glixel, the gaming arm of Rolling Stone, and the head of Sony Europe, Jim Ryan.

            Ryan said of the PS4 Pro. “Almost one in five PlayStations sold since that launch in November has been a Pro. That’s significantly ahead of our expectations. We’re feeling pretty good about that.”

            Słowo klucz „SINCE”, a jak dalej nie wierzysz to oddaj to do jakiegoś zaprzysięgłego tłumacza.

          • cooldan

            To zamiast się pultać i złościć było trzeba wrzucić ten cytat bo to mnie przekonuje. W tym co ja widziałem nie było tego zdania.

          • Marcin Fx

            Skoro wierzysz tylko w cytaty, a nie w logikę no to cóż…
            Nie to że się czepiam was bo tak, tylko czasami mijacie się z rzeczywistością i tyle. A skoro was słucham to wolałbym przyjmować to co mówicie za fakt, a nie potem sprawdzać, szukać i dyskutować bez sensu.

          • cooldan

            Jak widać po naszej rozmowie mocno źle zasugerowałem się tym co przeczytałem (że every a nie since). Staramy się raczej sprawdzać to o czym mówimy, czasem nawet na podcaście 10 czy 20 minut później pada sprostowanie, ale jak widać i tak czasem można się srogo jebnąć 🙂

      • Marcin Fx

        ale dlaczego człowieku to liczysz od 60 milionów? Od początku startu ps4? Przecież ps4 pro zadebiutowało kilka miesięcy temu, jak ps4 już miało lekko ponad 40 baniek. Sony stwierdziło że obecnie sprzedaż jest 1 do 5, a nie że jest to jedna piąta z 60 milionów. Mylisz pojęcia chłopie.

        • cooldan

          „The PlayStation 4 Pro is off to a solid start. Speaking with Time Magazine recently, Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios head Shawn Layden and head of global sales and marketing Jim Ryan said the company’s premium-priced console accounted for one out of every five PlayStation 4 systems sold.”

          Jak dla mnie „one out of every five PlayStation 4” brzmi jak wynik łączny, nie od premiery PS4Pro. Zwłaszcza to „EVERY” by na to wskazywało. 😉

          • Marcin Fx

            Every nie odnosi się do 60 milionów człowieku tylko do obecnej sprzedaży od momentu startu pro, co wynika z tego tekstu. Dwanaście milionów?? To xboxa się sprzedało 30 przez ile? 4 lata. Wii w okresie najlepszej sprzedaży szło 12 milionów w pół roku. A to był mega sukces. O czym ty piszesz? Jakby Sony miało taki wynik to by o tym trąbiło na lewo i prawo, a nie tylko enigmatycznie stwierdziło, że sprzedaż 1 na 5. Po za tym jeśli w pół roku sprzedało się 12 milionów ps4 pro to ile się sprzedało w tym czasie ps4? Bo z twoich wyliczeń wynika, że chyba ZERO. Bo jeśli nawet byłoby 1 do 1 czyli kolejne 12 milionów to chyba wynik globalny byłby o niebo lepszy. A na pewno ps4 schodziło w sporo lepszym stosunku (no właśnie w tym 1 do 5).

  • Silent Berserker

    Panowie, rekord pobity, czekamy na odzew !

    ” Czas trwania tego odcinka to… 6 godzin i 3 minuty! Z naszych informacji wynika, że jest to najdłuższy do tej pory nagrany odcinek wśród wszystkich polskich podcastów.”

    https://soundcloud.com/myapplepl/macgadka-139-nie-przeprosili-bo-nie-musieli

    • Rudy_Rydz

      Świąteczny miał chyba 8h ale nie wiem czy takie specjale się liczą. 😛

      • Prez

        6 godzin? Amatorzy xD

  • Paweł Matuszewski

    @adriankorna:disqus, @Razermail:disqus, wpadacie na KPW?

  • Betonowy

    Tekken 7 na automatach to dokładnie ten sam silnik, UE4. Co więcej, build automatowy to najzwyklejszy pc 🙂 oczywiście do premiery na pc i konsole podbili jakość grafiki. Poczytać można np. tutaj: http://m.neogaf.com/showthread.php?t=948364

  • Aleksandra Alyss Białek

    [Pozdrowienia] Pozdrawiam wszystkich ludzi o prostej do narysowania twarzy. Dzięki wam świat (i życie artysty) staje się piękniejsze.

  • SennseJ

    [POZDROWIENIA] Wielkie rzeczy powstają z niczego. Małe jest początkiem wszystkiego. Przeczytałeś me ostatnie pozdrowienia kolego. Wspomnienie o mirabelce rozgrzewa do żywego.

    Takie pozdrowienia ślę do ostatniego gościa.
    A do Kuldana mam pytanie. Czy uważasz że pod względem mechaniki skradania MGS V jest nadal najlepszą skradanką? Bo ja kuwra tak! 😀

    • Prez

      Mam nadzieję, że to nie jest notka samobójcza, bo te „ostatnie życzenia” tak trochę brzmią.

  • Jakub Olejnik

    [POZDROWIENIA] Pozdrawiam cały skład nagrywający najnowszy odcinek! Nie nie… to będzie za łatwe… To jeszcze raz…
    -Pozdrawiam Razera, jeszcze nie było intra, na które bym nie cieszył się jak dziecko! Jeszcze szybkie pytanie, które męczy mnie od dawna (jednak zawsze zapominam napisać pozdrowień na czas): Ile średnio zajmuje Ci montaż odcinka?
    -Pozdrawiam Adriana Kornasia, którego z chęcią posłuchałbym więcej, gdyż uważam, że świetnie wypowiedział się na temat Persony 5!
    -Pozdrawiam Cooldana i Preza, gdyż Grube Rozmowy stały się moim drugim (zaraz po Rozgrywce) ulubionym podcastem.

    PS
    Jako przedstawiciel grupy raczej młodszych słuchaczy, nie miałem okazji ograć wielu klasyków czy ogólnie gier z czasów PSXa i wcześniej. Choć prawdopodobnie nigdy w nie nie zagram, to z chęcią o nich słucham, czytam lub oglądam. Dlatego uwielbiam Krismes Speszale (zwłaszcza ten z 2015) oraz Specjał Doomopodobny. Czy jest szansa, że powstanie więcej odcinków o takiej tematyce?

    • Prez

      Jest zawsze szansa, tylko czasu brak. Ale lubimy bardzo powracać do retro, więc pewnie jeszcze coś w tym klimacie nie raz nagramy 🙂

  • Vramin

    Pozdrowienia dla Pereza od bylego mieszkanca Wrzeszcza, konkretnie z ulicy Gołębiej 😛

  • Vramin

    Z opóźnieniem, ale chciałem pozdrowić byłego zioma z Wrzeszcza. Przez parę lat mieszkałem w okolicach Gołębiej 😉

  • Ruglik

    Gdzieś tam podczas podcastu zastanawialiście się czy Bethesda powinna w ogóle robić konferencję na E3. Po dłuższym procesie rozmyśliwania tematu doszedłem do nawet ciekawych spostrzeżeń, to i podzielę się:
    Jeśli myśli się o Beth, jej miejscu na rynku gier itd. to trzeba zawsze pamiętać nie tylko o tym czym ta firma jest, ale też czym była i czym stara się być.
    No to czym była?
    Przez pierwsze lata działalności głównie gry na NES’a oparte na filmowych franczyzach (Terminator, Kevin Sam w Domu). Pierwszy ES został wypuszczony dopiero po ośmiu latach takiej działalności i wcale jej nie przerwał. Nadal wydawali sobie te nołnejmowe gierki pospołu z kolejnymi iteracjami ES’a. Dopiero po szesnastu latach istnienia i wypuszczeniu Morrowinda coś tam u nich przeskoczyło na synapsach i postanowili tworzyć już tylko ES’y i dodatki do nich. Wyjątek stanowiła tylko seria IHRA Drag Racing (nie mylić z RuPaul Drag Race), ale i ta umarła jeszcze przed premierą Obliwiona. Kolejna wielka zmiana to wykupienie Fallouta i współpraca wydawnicza przy New Vegas. Wtedy widać wyraźną zmianę podejścia w dywizji wydawniczej (więcej studiów zależnych, mniej niezależnych). No i tu dochodzimy do Skyrim i F4 – tak jakby do teraźniejszości.
    Teraz głównym celem firmy jest nie tylko wydawanie i tworzenie gier, ale też zapewnienie im dłuższego żywota. To było bardzo widoczne na ich konferencji. Nikt inny nie dał starszym grom tyle czasu co oni. Wynika to oczywiście z faktu, że konferencje na E3 z zasady powinny pokazywać nam w co będziemy grać, a nie w co już gramy. Możemy oczywiście śmiać się ze Skyrim’a na kuchence Twojej Starej, ale ogrom pracy włożony zarówno w naprawianie wydanych tytułów jak i nieustanne dostarczanie nowej zawartości jest imponujący. Mają jednak ku temu pewien powód. Beth po tylu zmianach dąży do jeszcze jednej, ostatecznej, a mianowicie marzy im się bycie Blizzardem.
    To widać jak na dłoni. W tej chwili wszystkie środki idą na kopiowanie Blizza: karcianka, MMO na podstawie kultowej serii, Quake (który garściami czerpie z rozwiązań Overwatcha), płatne mody podobnie jak w SCII, nieustanne łatanie i wzbogacanie soich produkcji o nową zawartość. Przykłady można mnożyć. Do pełni sukcesu brakuje im jeszcze tylko większej grupy oddanych fanów. W tej chwili jacyś tam są, jest ich nawet całkiem sporo, ale to cały czas nie jest poziom Blizzarda. Cały czas muszą się starać, przekonywać do siebie ludzi, być na E3 i powiększać bazę fanów.
    Odpowiadając więc na pytanie postawione na początku: Czy Beth powinna być na E3?
    Nie, bo firmy o takim profilu tworzą własne conventy.
    Ale też tak, bo cały czas są za mali na stworzenie własnego BlizzCon”u. Dopiero gdy tak się stanie, będą mogli zakrzyknąć: „Evolution Complete!”
    Za Beth stoją złogi zupełnie innego podejścia do gier. Nie wiem czy po tym wszystkim co ta firma przeszła, uda im się koniec końców zmienić profil działalności. Ostatecznie mają większe prawo pojawić się na E3 niż Blizzard, bo przecież mają jakieś nowe tytuły. Nieobecność Blizzarda na takiej imprezie zaś nikogo nie dziwi. Wszak to nie ta liga.

    Jeszcze parę słów o trailerze do nowego Wolfa:
    Kiedy usłyszałem, że Cooldanowi ów trailer się nie podobał miałem ochotę zakrzyknąć: „Masz ty rozum i godność człowieka!!1?” Ale potem obejrzałem go jeszcze parę razy i dochodzę do wniosku, że coś z tym trailerem jest rzeczywiście nie tak. To już nawet nie chodzi ani o zastosowane cięcia, ani o chronologię. Nie potrafię tego tutaj wyłuszczyć, ale tam rzeczywiście coś nie gra.

    Inna sprawa związana z Wolfem:
    Nie podoba mi się w jaki sposób rozwiązuje się problem niepełnosprawności głównego bohatera w grach. BJ na początku jeździ na wózku, potem widać że ma głowę doszytą do innego ciała. Ten motyw powtarza się i w Call of Duty, i Deus Ex, i MGS5. Jak poradzić sobie z niepełnosprawnością głównego bohatera? Dać mu wszczepy, które uczynią go jeszcze lepszym niż był wcześniej! Można ewentualnie dać jakąś sekwencję, gdzie Snake się czołga, BJ jeździ na wózku, ale nie za dużo!, nie za dużo!, żeby gracz się tym nie znudził. Serio chciałbym gry, w której niepełnosprawność jest wpisana w mechanikę, albo dobrze poprowadzona, a nie zmarginalizowana do wytrychu fabularnego, albo usprawiedliwienia utraty umiejętności. Myślę, że dzisiejsze gry o wiele gorzej radzą sobie z niepełnosprawnością, niż na przykład z feminizmem.

    Kevin na NES’a FTW:
    https://uploads.disquscdn.com/images/87daa5e6b55854041132942403059060b047c0e32ad32083f091ece77290ad5b.gif

    • cooldan

      Opisałeś kawał historii. O korzeniach sięgających NESa nawet nie wiedziałem bo to Beth zawsze kojarzyłem z ES właśnie. Swoją drogą to też ciekawe jak niektóre firmy przechodzą ewolucję. Nawet patrząc po grach z E3 to bardzo mocny punkt gier B to IPy podkupione lub przejęte od innych (Fallout, DOOM, Quake, Wolf). Z drugiej strony ich konferencji bliżej było właśnie do czegoś na kształt „Bethsconu” niż tego co „standardowo” pokazali inni.

      Na Wolfa 2 ciesze się jak głupi, ale uparcie będę twierdził, że należało mu się, żeby został zaprezentowany z stanowczo lepszy sposób.

      Co do niepełnosprawności – 500% racji. Ja bym wręcz powiedział, że gry nie zajmują się tym tematem słabo – one się nim nie zajmują WCALE.

  • SennseJ

    [PYTANIE] Jak tam powrót do GTA? Bo widziałem jakaś grupa na PC się stworzyła. Sam gram na PS4 więc jestem ciakaw czy coś tam gracie czy tylko raz odpaliliście i koniec 🙂

    • Prez

      Gramy całkiem sporo!

  • Bogdan Drzewiecki

    [POZDROWIENIA] Szybkie pozdrowienia może sie załapie !
    Pozdrawiam całą ekipę nagrywającą. Polecam wybrać się do kina na film „W Starym Dobrym stylu” genialna komedia. Wszystkiego spoźnionego dla Matiego z którym ostatnio skończyliśmy Portala 2 w coopie (so goooood). Życze Ci żebyś znalazł ciasto!

  • Jędrzej Mąkosa

    [POZDROWIENIA]
    Pozdrawiam. Nie jedzcie zbyt dużo ludzi.
    Nie będzie wiersza – za późno już.
    Elo

  • Paweł Matuszewski

    [POZDROWIENIA]Dawno nie pisałem, więc pozdrawiam Krula Kazza, całe InDoor Studios, czyli Razera i Adka, Wrzeszcz Coast Preza, Pape Cooldana oraz doktora jarmużologi Deusza. Specjalne pozdrowienia dla mławskiego rapera i cwaniaczka MikiegoDi – nagramy coś, wierzę.
    Dodatkowo, zapraszam wszystkich na galę wrestlingu KPW Godzina Zero w sierpniu, po obozie letnim Kombat Pro Wrestling w Gdyni ;).

  • Blaze OniShiAku

    [Pozdrowienia] Pozdrawiam.