Rozgrywka #109 – Duchowy następca śuśmela

Po długiej przerwie (oby ostatniej!) mamy dla Was 109 epizod podcastu, a w nim całą masę większych i mniejszych giereczek, o których z przyjemnością opowiadamy! Przygotujcie się na merytoryczny odcinek podlany kilkoma dowcipami, szuraniem i sapaniem naszego stażysty. Tak jest, mamy stażystę!

Działu kultury tym razem nie ma, ale jest długa lista gier, w tym kilka naprawdę świeżych, dużych hitów. Jest nawet Batman, o którym nie mieliśmy okazji pogadać wcześniej. Sezon ogórkowy oficjalnie dobiegł końca!

GRY:

  • Never Alone
  • Pure Hold’em
  • Beatbuddy
  • Until Dawn
  • Armored Warfare (Alpha)
  • Tearaway Unfolded
  • Shadowrun: Hong Kong
  • In Between
  • Bike Mayhem + Moto X Mayhem + Mad Skills Motocross
  • Brawl
  • Batman: Arkham Knight
  • Mad Max
  • Volume
  • Pako Car Chase Simulator
  • Submerged

 

POBIERZ

Zapraszamy do słuchania i komentowania!

 

Profil facebookowy: Bądź na bieżąco!

Grupa facebookowa: Komentuj, hejtuj, śmiej się z nami

Strona internetowa: rozgrywkapodcast.pl

iTunes: Masz „ejpla”? Znajdziesz nas tutaj

Tymczasowe archiwum wszystkich odcinków: Wejdź i posłuchaj

Tradycyjnie podziękowanie dla kufla za hosting

  • BIGPUN

    Pierwszy!

  • b_one

    W sam raz na pociag do wawy.

  • Tomasz Skroban

    Odnośnie zupy z knedlami Cooldanie to kulki ryżowe z serem w sosie pomidorowym z rukolą 😛

    • cooldan

      Zaczynasz słuchać od pozdrowień? 😀

  • Tomasz Włodarczyk

    Byly momenty w ktorych plakalem zeamiechu z zartow. Propsy chlopaki

  • Tomasz Włodarczyk

    Momentami plakalem ze smiechu z zartow, w innych ciekawie merytorycznie. Propsy chlopaki

  • Berserker

    Szacun, dobry odcinek, przygarnijcie Preza, to solidny glos i slysze ze ma do zaproponowania dobry content, zasluzyl na stałego członka … w ekipie 🙂

  • Ronin

    Poruszyliście temat VR, który bardzo mnie interesuje, więc napiszę o tym kilka 🙂 słów.

    Wirtualna rzeczywistość (VR) nie jest nowym pomysłem i nie ma sensu rozważać czy się przyjmie – ona się już dawno przyjęła. Jest używana od dziesięcioleci i jedyną nowością jest to, że pierwszy raz w historii technologia stała się wystarczająco WYDAJNA i TANIA, by z trafić w ręce przeciętnego Kowalskiego (konsumenta) i odnieść sukces. Tu lista możliwych sposobów wykorzystania VR: http://www.vrs.org.uk/virtual-reality-applications/index.html

    Jak konsumencki VR wygląda w roku 2015?

    Żaden z dużych graczy rynku VR czyli Valve z pomocą HTC, Oculus (Facebook) i Sony nie wypuścił jeszcze oficjalnych gogli VR (HMD – Head Mounted Display). Nastąpi to w przyszłym roku.

    Rozwijane są 2 typy gogli VR: mobilne (mobile HMD) czyli smartfon wkładany w obudowę z soczewkami i stacjonarne, czyli gogle wyświetlające obraz z komputera lub konsoli (HMD). Tu lista urządzeń: http://virtual-reality.silk.co/

    Między tymi dwoma typami gogli jest przepaść wydajnościowa. Oculus CV1 będzie miał rozdzielczość 2160×1200 i gry na niego powinny renderować obraz 90 klatek/sek. (Minimalne wymagania sprzętowe są olbrzymie https://goo.gl/8sGSgX ) Z obecnych doświadczeń z VR wynika, że jeżeli obraz VR spada poniżej 75 klatek, to nasz mózg zaczyna mieć problem i mogą pojawić się nudności. Jeżeli natomiast chodzi o mobilne HMD to jest w powijakach, bo programiści mają spore problemy z uzyskaniem znośnej ilości klatek na sekundę. W AppStore czy Google Play są proste dema i gry na Google Cardboard, ale większość z nich powoduje sim sickness. Nadzieję budzi Samsung Gear VR, który już teraz używany jest np. przez pracownie projektowe do przezentacji domów.

    Kiedyś mobilne HMD wyprą całkowicie stacjonarne, ale nie nastąpi to wcześniej niż za 15 czy 20 lat.

    Można by sobie zadać pytanie: Jeżeli technologia VR jest rozwijana od dziesięcioleci, to dlaczego twórcy np. HTC Vive czy Oculusa, powtarzają, że są na początku drogi, że eksperymentują i mają wiele problemów do rozwiązania. Odpowiedź jest prosta: oni muszą rozwiązać problemy, które dotychczas były mało istotne i pomijalne. Np. NASA przed wysłaniem kosmonautów na ISS (Międzynarodowa Stacja Kosmiczna) przeprowadza intensywne treningi w idealnie odwzorowanej ISS w VR. Kosmonauci, gdy już znajdą się w prawdziwym ISS to robią wszystko na pamięć. Dla kosmonautów problem sim sickness (coś jak choroba lokomocyjna) jest bardzo mało istotny, a który jest NAJWAŻNIEJSZYM problemem podczas wykorzystania VR w grach.

    Jest jedno nieporozumienie, które szkodzi rozpowszechnieniu VR w grach. Wiele osób, które usłyszą o VR to marzą, by ich ulubiony FPS został wydany w VR. FPSy nie powinny być wydawane w VR, bo gry w których jest szybki ruch kamery nie nadają się do VR, bo powodują sim sickness. Mózg człowieka nie jest w stanie przez dłuższy czas wytrzymać tak szybko zmieniających się obrazów. Nie ma to żadnego związku ze słabą technologią VR czy częstotliwością odświeżania obrazu, po prostu takie ewolucje w realnym świecie też skończyłyby się chorobą lokomocyjną. Generalnie najlepiej przyjąć, że gry na VR to nowa gałąź i będą na nią powstawały dedykowane tytuły. Każde próby przenoszenia istniejących tytułów tak naprawdę szkodzą idei konsumenckiego VR, bo większość z nich powoduje sim sickness u sporej części graczy. Już pojawiają się ludzie, którzy twierdzą, że nie chcą testować gogli VR, bo słyszeli, że po tym się wymiotuje.

    Obecnie największe wrażenie robi HTC Vive i jeżeli mielibyście gdzieś okazję to przetestować, to koniecznie to zróbcie, bo ludzie, którzy mieli taką szansę mówią, że dopiero wtedy zrozumieli jak wielką rewolucją będzie VR pod strzechą. Pytaniem nie jest czy, ale kiedy to nastąpi.

    • cooldan

      Hej, dzięki za bardzo konkretne podejście do tematu. Swoją drogą – nie chciałbyś rozwinąć niektórych wątków i wpaść do nas z wpisem na stronę? Nikt z nas nie zna się na VR na tyle, że pociągnąć temat 🙂

      • Ronin

        Hej, jasne, że mogę coś napisać. Chętnie przyczynię się do propagowania VR wśród graczy.

        • cooldan

          To odezwij się na rozgrywkowego maila – rozgrywkatv@gmail.com. Moglibyśmy pomyśleć o jakimś cyklu poświęconym VR (robiąc Codzienniki regularnie przeglądam strony poświęcone VR, więc wiem, że jest o czym pisać 🙂 )

  • Stanisław Sikora

    Jeśli cooldan zrobiłby mix z cytatów podcastu rozgrywka na yt, byłaby to świetna reklama.

  • memku

    W Polsce granie w pokera przez internet jest nielegalne. Rok temu…
    „Ujawnionych zostało 24 636 graczy, którzy brali
    udział w takich grach, w tym 17 700, którzy uzyskali wygraną na łączną kwotę 27 mln zł.
    Do chwili obecnej wszczęto 1072 postępowania karno-skarbowe.”
    http://di.com.pl/sluzba-celna-sciga-internetowych-pokerzystow-ale-skad-ma-ich-dane-50974
    http://www.pokertexas.pl/newsy/walka-z-nielegalnym-hazardem-ministerstwo-finansow-chce-blokowania-stron/

    • cooldan

      No to stanowczo lepiej pograć w Pure Holdem 🙂

  • Mariusz Kotański

    jak zawsze zajefajny Podcast

  • Pingback: Rozgrywka #109 – Duchowy następca śuśmela | Polskie Podcasty()