Quick Start! Rise of the Tomb Raider

Nowe przygody odmłodzonej Lary Croft wylądowały kilka dni temu na konsoli Xone, na której eksluzywne będą przez kilka miesięcy do premiery wersji PC (pod koniec roku 2016 gra ma ukazać się również na PS4). Przed premierą wszyscy zastanawiali się, czy taka czasowa eksluzywność, na mniej popularnej konsoli Microsoftu, nie będzie strzałem w kolano dla gry. Okazuje się, że Rise of the Tomb Raider już nazywany jest najlepszym eksem na Xone i ludzie zastanawiają się, czy dla tego jednego tytułu nie warto tej platformy zakupić…

 

 

Ja osobiście spędziłem wczoraj z Larą tylko kilka godzin, w ramach odpoczynku od eksploracji zabugowanego i brzydkiego Bostonu (więcej o tym w najnowszym odcinku Rozgrywki, który ukaże się… niebawem). Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to lekki ukłon w stronę starszych części serii – wstęp przenosi nas w różne miejsca, pokazując wydarzenia niechronologicznie. Zwiedzimy więc Syrię i Syberię, a także podejrzymy pannę Croft podczas śledztwa w Wielkiej Brytanii. Wstęp przechodzi się z przyjemnością, szykując na resztę gry, która w większości dziać się będzie w jednej, ogromnej lokacji.

 

 

Tak, tak, oczywiście Rise of the Tomb Raider to sandbox. Z elementami zbieractwa. Tak naprawdę jest po prostu bardziej rozbudowaną wersją swojej poprzedniczki, z wszystkimi tego następstwami – nic więc dziwnego, że jest jeszcze bardziej sandboxowo, a do rozwoju postaci potrzebne jest zbieractwo nie tylko poukrywanych monet, ale również drewna… Przecież nie ma Lary bez drwala, czy jakoś tak… Ale cóż, na pewno wiele osób jest tym faktem zachwyconych – nie ma to jak poświęcanie grze pustych godzin.

Czepiam się, ale ogólnie gra to produkcja najwyższych lotów. Przepiękna oprawa graficzna i świetny design, powrót do starożytnych klimatów, ciekawsze grobowce do eksploracji i bardziej skomplikowane zagadki, mniejszy nacisk na walkę (chociaż panna Croft nadal wycina w godzinę więcej typa niż Sam Fisher przez całą grę) i odpowiedni nacisk na narrację – w sandboxie trudno jest odpowiednio zbalansować opowiadanie historii i aktywności poboczne, ale wydaje się, że twórcom Rise of the Tomb Raider się to udało!

Rise of the Tomb Raider / Developer: Crystal Dynamics / Wydawca: Microsoft Studios / Strona Oficjalna.

Prez

  • Tomek Pieniak

    #zazdrość 9K+ 🙂 Ja sobie poczekam do kwietnia 🙁

    • Prez

      To jeszcze nie tak źle. I kto wie, może dostaniesz jakieś DLC za darmo z wersją PC?