• Maciej Soinski

    Odnośnie eye relief – Oculus zrezygnował z tego w Rifcie CV1 przyjmując, że każdy, kto ma wadę wzroku i nosi okulary będzie ich używał w trakcie korzystania z Rifta. Mnie również zaskoczyła decyzja Oculusa o rezygnacji z tego, bo regulacja ostrości jest nawet w GearVR.

    Generalnie jeżeli chodzi o gry VR, to przez najbliższe lata największym problemem będzie brak tytułów AAA dedykowanych tylko dla VR. Duże studia nie zainwestują dziesiątek milionów euro w produkcję i promocję gry dedykowanej tylko dla VR, bo inwestycja się nie zwróci. Oczywiście duże studia podejmują rękawicę i zaczynają tworzyć dla VR, ale są to gry z małymi budżetami. Z uwagi na zaporową cenę Vive i Rift są niszą i dlatego będą skazane na gry indie. Wyjątkiem są wszelkiej maści symulatory (jazdy, lotu, kosmiczne), bo część z nich mimo, że powstała na płaskie ekrany, to po modyfikacji doskonale sprawdza się w VR. Wykluczam z rozważań rozwiązania typu VorpX – to zupelnie inny temat, ze swoimi problemami o których długo by mówić.

    Fajny odcinek, dobrze się słuchało. Nie wiem jak inni, ale nie mam nic przeciwko byście co odcinek długo rozmawiali o VR :))